Sunday 19 November 2017

Jalan-Jalan: Ancasa Residences, Port Dickson 18-19November 2017


Haa tajuk dia. Sengaja tulis tempat kami stay untuk rekod bila tengok balik berapa banyak tempat sudah kami pergi berjalan. Tak bersyukur juga tak tau lah. Bukan maksud bila tak jalan jalan tu tak rasa syukur, tetapi syukur sebab diberi nikmat untuk cuti cuti dan jalan jalan dengan anak anak dan mungkin satu masa dah boleh berjalan tinggal anak anak pula. Mungkin boleh setahun sekali berjalan sendirian, me time kononnya. Tapikan nanti bila anak anak dah besar, barulah tahu sunyi kena tinggal kan. Jujurnya memang tak sampai hati jika tak bawa anak anak jalan bersama. Tak taulah perasaan mak mak kot ya hahha. 


Jadinya back trip to Port Dickson ni last minute plan ja sebenarnya. Sebab taknak melepek je kat rumah, jomlah kita jalan jalan.

Bila nak booking last minute, bookinglah bilik apa yang ada ja. 


Jam 3pm gerak dari Shah Alam, ke Beranang ambil Angah dan terus ke PD. Jam 6.30pm sampai PD, check in dan keluar makan. Makan apa yang nampak kat tepi jalan je. Sebab masing masing dah penat. Habis makan, pergi cari KFC nak beli mash potato untuk Azri, dan terus balik ke Apartment.







Yang paling seronok, Adam dan Amni lah. Berulang kali cakap terima kasih mama. Tak sangka kitaorang boleh datang hotel ada swimming pool lagi.. hahahhadoi.. Padahal setiap hari atau weekend berjalan juga tu. Dan lepas itu tidurlah. 




Book apartment 2 bilik.. simple je biliknya. Bolehlah sekadar untuk tidur kan





Lena Azri tidur, nasib baik boleh tidur di mana mana saja ini baby




19 November 17, Ahad


Pagi dah bangun, jam 8pagi breakfast lepastu terus pergi ke pantai. Pantai kat belakang Ancasa ini je. Jalan kaki keluar ikut pintu pagar yang depa sediakan. Tahan 2jam je main air pantai. 












Lepastu Adam Amni dah bising nak mandi swimming pool. Memang niat nak bagi depa happy je kan, layan je lah.







Naik mandi swimming pool, Jam 11.30am naik bilik dah. Dah penat hahahaha. Mak Pak yang penat sebenarnya ni. 


Jam 1petang check out. Sekian kisah jalan jalan ke Port Dickson yang hanya nak main air pantai je. Nanti ada rezeki datang lagi.




Orang lain semua tidur, Azri layan diri sorang sorang, sambil tengok cerita baby bos sambil membebel. Dalam perjalanan pulang dan semua keletihan. Hanya Azri dan driver lah yang bertahan hahahha. Azri dah tidur tadi sebelum check out. 



Terima kasih Ya Tuhan, untuk semuanya.




Note: Adam 7yo, Amni 6yo, Azri 11bulan, Journey A4 6bulan




Lots of Love


LiyaNurli Salleh

19/11/2017

Ahad

8.36PM



No comments:

Post a Comment

The Chicken Rice Shop, Tesco Shah Alam 2018

1 December 2018, Sabtu Teringat ingat sedapnya nasi ayam kat The Chicken Rice Shop dan 3layer tea nya yang kena pada tekak. Makanya jomlah r...