Saturday 6 May 2017

Jalan-jalan ke Pulau Redang 2hari 1malam

Sebenarnya nak balik kampung, dan percutian yang mengejut on the spot sebenarnya.

Di dalam urusan hidup harian, saya bukan jenis orang merancang... hanya follow the flow je... In terms of business kena juga ada perancangan (bab ini saya share kemudian ya).


Let story about Journey to Redang. 

Sesungguhnya dengan berjalan ke tempat orang, boleh menjadikan saya lebih bersyukur dengan tempat dan apa yang saya ada pada hari ini.

Saya mahu setiap perjalanan kami direkodkan, agar saya tahu dan sedar diri... oooo dah banyak tempat rupanya aku pernah pergi.. Apalagi lagi yang aku mahu?

22/4/17 (Sabtu)
23/4/17 (Ahad)
24/4/17 (Isnin)


Trip to Pulau Redang
Stay at The Taaraz Beach Resort


9pm: Start Journey from shah alam. 2 kereta
9.30pm: Makan kat Alam Megah 
10.30: Journey to Terengganu
5.30am: Arrival at Dataran Shahbandar, Kuala Terengganu
6.30am: Sarapan kat stall Mak Teh
7.30am: Ke Jeti Syahbandar, terletak di tengah tengah Bandar Terengganu. 
Dekat dah dengan Pasar Payang.


Naik feri untuk ke Redang Island.
Tiket untuk dewasa Rm55/trip, Rm110 pergi balik. 
Tiket kanak-kanak 6tahun ke atas Rm30/trip, Rm60 pergi balik.

Boleh beli open tiket jika rasa nak stay lebih lama. 
Kami selalunya tak merancang, kadang on the spot berubah tentatif 

Feri ke The Taaraz only jam 10.30pagi or 3petang.
Makanya kami naik Feri jam 10.30pagi.


Jangan lupa bawa IC / Passport. Semasa beli tiket, wajib tunjuk IC / Passport.

Ada speed boat untuk ke Redang, kami pilih naik feri kerana ada baby baru umur 4 bulan. Stabil sikit kan.

Kat jeti kena bayar juga Caj Pemuliharaan Taman Laut Malaysia. 

Rm5/person untuk dewasa
Rm2/person untuk kanak-kanak
Baby free ja.


10.25am Naik feri Sejahtera menuju ke Redang Island
1pm ++ sampai ke Pulau Redang, van hotel dah sedia menunggu.
Naik van dan terus menuju ke hotel.
2hari 1malam kami stay di sana.

Sebab bawa baby Azri (4mo) makanya kena duduk tempat yang selesa banyak.
Will come again to redang.

Kita layan gambar-gambar kami masa kat sana ye.






































Note: Dari perjalanan jauh ini banyak mengajar saya untuk lebih hidup dengan penuh kesedaran dan syukur yang amat.

No comments:

Post a Comment

The Chicken Rice Shop, Tesco Shah Alam 2018

1 December 2018, Sabtu Teringat ingat sedapnya nasi ayam kat The Chicken Rice Shop dan 3layer tea nya yang kena pada tekak. Makanya jomlah r...