Monday 8 May 2017

Apa saya buat hari ini

Di Tahun ke-6,
Hari ini saya kembali semula mengambil position OM.

Di tahun pertama dan ke-2, segala benda semua saya buat juga. Dan perlahan-lahan saya mula pass kepada Team kami. Di tahun ke-2 saya dah mula beransur semakin mudah kerja fizikal, hanya menggunakan otak dan akal fikiran yang sangat kritikal.

Sebelum itu bila bekerja dan menguruskan sendiri sebuah perniagaan, ia adalah hal yang sangat berbeza.

Hari ini bila memegang kembali jawatan OM dan berpusing keseluruhan workshop dan melihat lori demi lori, balik ke rumah terasa kepenatan yang sangat berganda.
Mungkin kerana peroid.
Mungkin juga kerana usia makin bertambah.
Atau mungkin juga kerana berat badan yang bertambah juga :P

Penat, sakit peha sakit badan.
Di fikiran, cepatlah OM baru masuk. Rupanya tahap stamina memang kena tiptop. Hari ini saya mendapat pengajaran baru.. Again, mendapat ingatan untuk menjaga kesihatan. Bilamana saya sudah tak fit untuk terus aktif seperti dahulu.

Enam tahun lepas, masih 20an.  Sekarang bila di usia 3series rupanya stamina dah makin merudum.

Atau, saya terlalu selesa dengan apa yang ada sekarang?
Terlalu selesa sekarang kerana hanya memberi arahan? 
Atau hari ini terlalu banyak ulang alik ke sana ke mari?

Sesuatu untuk dipelajari
Gerak kerja masih sama
Cumanya tenaga yang makin berkurangan.

Hari ini, saya lah OM, sayalah MD.
Bersabarlah satu masa nanti ia akan berganti.


Hidup begitulah..
It's me. Inilah kisah saya
🚚🚚🚚     Saya pun bukan sepanjang masa bersemangat waja, mara membara... ada ketikanya jatuh merudum jua.

🚚🚚🚚     Don't worry.. hanya untuk seketika supaya saya tidak lupa.

🚚🚚🚚     Bila berada di bawah, ia sebenarnya masa untuk saya melihat apa yang perlu ditambah baik untuk team kami dan pelanggan khasnya.

LiyaNurli Salleh

No comments:

Post a Comment

The Chicken Rice Shop, Tesco Shah Alam 2018

1 December 2018, Sabtu Teringat ingat sedapnya nasi ayam kat The Chicken Rice Shop dan 3layer tea nya yang kena pada tekak. Makanya jomlah r...